Click Here For Free Blog Backgrounds!!!
Blogaholic Designs

13 Ekim 2011 Perşembe

SICACIK AYRANLI POAÇA

Kızlarım Kevser ve Mina'nın gittiği ilköğretim okulu pilot okul olduğu için tam gün. Okul kantininde de yemek çıkmıyor. Abur cuburla beslenmesinler karınları doysun diye yanlarına yiyecek koyuyorum börek , kek filan. Bu sabah da erken kalkıp poaça yaptım.



Uzun süredir yaptığım bi tarif. Luna margarinin arkasında yazıyordu yıllar önce. Az çıktığı için iki ölçü yaptım 45 tane çıktı. 1 bardak yoğurt ve bir bardak su ile ayran yaptım. Üzerine 250 gr erimiş margarin diyor orjinal tarifte ama ben 125 gr margarin yarım su bardağı zeytinyağı koydum. İki yumurtanın beyazı (sarıları üzerine sürülüyor) 1 tatlı kaşığı tuzu ekleyip telle çırptım. Üzerine 6 - 6,5 bardak un ( yapışmaz hamur olana kadar  ) ve bir paket kabartma tozu ekleyip yoğuruyorum . Hamuru ceviz büyüklüğünden biraz büyük 45 parçaya ayırdım. Elimde açıp peyniri koydum. Yalnız benim peynirim Antep peyniri , kaşar gibi akan bir peynir. Dışarı çıkmaması için rende değil doğranmış bir dilim olarak koyuyorum.  Genelde maydonozlu konur ama bizimkiler pişmiş maydanoz sevmediği için ben tek peynir koyuyorum. elimde açtığım hamuru peyniri koyup ikiye katlıyorum. Köşede alt ve üstü birbirine bastırarak tutup ezilmiş uzayan parçayı üstüne attırıyorum , hemen dibinden bir daha bastırıyorum onu da üzte atıyorum bu şekilde ilerleyerek kapatıyorum. Kesinlikle açılmıyor. İnternette kıbın diye arayıp kapatma videolarını da görebilirsiniz.



 Fırın önceden ısıtılmış olacak. Üzerlerine kalan yumurta sarılarını sürüp turbo 200 derecede elektrikli fırında pişiriyorum. 15- 20 dkda pişiyor. Tercihe göre susam ve çörek otu da yakışır. Eşimin reflüsü olduğu için ben koymuyorum.






Afiyet olsun ...

4 yorum:

balböcükleri dedi ki...

ımmmm nefis görünüyor

Aysun ve Ayşenur dedi ki...

teşekkürler :)

Tijen dedi ki...

Emeğinize sağlık,maya veya kabartma tozu göremedim.

Adsız dedi ki...

Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

Yorum Gönder